HASTANE ASANSÖRLERİNİN BAKIM ONARIMI HİZMET ALIMI-39565
|
T.C. YOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİ Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü |
|
||
Sayı |
: 39565/TEKNİKSERVİS |
23.07.2025 |
||
Konu |
: Teklif |
|
||
İLGİLİ MAKAMA
Hastanemizin ihtiyacı olan ve aşağıda listede yazılı malzeme/hizmet satın alınacaktır.
Bu malzemenin firmanızdan temini mümkün ise en geç 28.07.2025 tarihi saat 12:00’a kadar teklifinizi ulaştırmanızı rica ederim.
Yakup ARIKAN
Hastane Müdürü V.
Tel: 0354 217 10 70
Faks: 0354 217 10 72
Mail: hastane.dogrudantemin@yobu.edu.tr
S.No |
Malzeme Adı |
Miktar |
Birim Fiyatı |
Toplam Tutarı |
1 |
HASTANE ASANSÖRLERİNİN BAKIM ONARIMI HİZMET ALIMI |
6 ADET(AY)
|
|
|
Ek : Teknik Şartname (1 sayfa)
Ödeme Vadesi: 150 gün
ASANSÖRLERİN BAKIM ONARIM TEKNİK ŞARTNAMESİ
Hastanemizde bulunan 8 adet 2000kg, 4 adet 400kg, 2 adet 100kg, 1 adet 800kg olmak üzere toplam 15 adet asansörün.(yedek parça hariç) 6 aylık bakım yapılması işini kapsamaktadır.
Konu: Bu teknik şartname, insan/yük taşınmasında kullanılan asansörlerin hizmete alındıktan sonra çevrenin, insanların ve canlıların sağlık ve güvenliğini tehdit etmeyecek şekilde kullanımların sağlamak üzere, 06.04.2019 tarih ve 30737 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Asansör Bakım ve İşletme Yönetmeliğine göre; işletilmesi, bakımı ve yıllık kontrolleri için uyulması gereken kuralları gerçekleştirmektir.
Kapsam: 06.04.2019 tarih ve 30737 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Asansör Yönetmeliği (95/16/AT) kapsamında monte edilmiş asansörleri ve aynı Yönetmenliğin yürürlüğe girmesinden önce monte edilmiş ve halen faal ekli listedeki asansörleri kapsar.
GENEL PERİYODİK BAKIM VE ONARIM KAPSAMI:
1)Periyodik bakımda aşağıdaki işlemler yapılacaktır;
a)Makine-motor aksamının yağlanması ve temizlenmesi,
b)Elektrik donanımının, kumanda panosunun kontrol ve temizliği,
c)Güvenlik sistemlerinin kontrolü,
d)Sinyalizasyon ve aydınlatma sistemlerinin kontrolü,
e)Rayların temizliği ve yağlanması,
f)Makine dairesinin temizliği,
g)Asansör kuyu temizliği,
h)Kapı ayarlarının kontrolü,
i)Asansörün çalışmasını engelleyebilecek nitelikte aksaklıkların idareye bildirilmesi.
2) Periyodik bakım ve onarım işleri; cumartesi, pazar ve resmi tatil günleri dışında mesai saati içinde 08:00-17:00 saatleri arasında hastane teknik personeli nezaretinde hizmeti aksatmayacak şekilde aylık olarak yapılacaktır.
3) Bakım ve onarım işlerinde gres yağı, üstüpü, temizlik malzemesi vs. yüklenici firma tarafından temin edilecektir.
4) Asansörü kullanan kişilerin dikkat etmesi gereken kurallar, asansörlerin girişine ve kabin içerisine asılacaktır.
5) Garanti süresi sona ermiş olan cihazlarda meydana gelebilecek arızalar üzerine arızanın giderilmesi için gerekli olan yedek parçanın bedeli yüklenici tarafından İdareye yazılı olarak bildirilecektir. İdare yedek parçanın temini konusunda yükleniciden ya da farklı tedarikçi firmalardan alım yapma hakkına sahip olup, yedek parçanın yükleniciden temin edilmesine karar verilmesi halinde yüklenici 48 saat içerisinde yedek parça teminini gerçekleştirerek arızayı giderecektir. Yedek parçanın İdare tarafından farklı tedarikçi firmalardan temin edilmesi halinde, yedek parçanın montajının yapılması yüklenici tarafından ücretsiz olarak gerçekleştirilecektir. Eğer yedek parça yüklenici firma tarafından temin edilirse yedek parça orijinal olmak zorundadır, orijinal olmayan yedek parça tespit edildiği takdirde o yedek parçanın değeri kadar yüklenici firmaya ceza uygulanacaktır.
6) Onarımı mümkün olmayan ve değişmesi gereken parçalar firma tarafından temin ediliyor ise, yerlerine takılmadan önce kontrol heyetinin onayı alınmasından sonra hastanedeki teknik elemanların gözetiminde değiştirilecek ve imza altına alınacaktır. Değiştirilen eski parçalar imza karşılığı teslim edilecektir.
7) Asansörlerin kontrolü, bakımı ve arızaların giderilmesi ile ilgili çalışmalar esasında alınacak her türlü iş ve işçi sağlığı güvenliği için gerekli emniyet tedbirleri ve uyarıları yapmak firmaya ait olup, bu işlerin aksamasından ve doğabilecek kazalardan firma sorumludur.
8) Yüklenici firma tarafından değiştirilen parça ve malzemelerin kullanım hatası ve olağanüstü haller (deprem, sel, v.s.) dışında, onarım sonrası meydana gelebilecek tüm aksaklıklar ve arızalarda firmanın sorumluluğu ve garantisi altında olacaktır. (Garanti süresi: malzeme takıldığı tarihten itibaren 2 yıldır.)
9) Yüklenici firma bünyesinde bakım-onarım hizmetlerinde çalışacak teknik elemanların kimlikleri idareye bildirilecek ve bu personeller bakım-onarım süresi içerisinde firmaya ait kimlik kartını takmak zorundadır. Bakım-onarım yapan teknik ekibin başında en az teknisyen ve/veya usta ünvanına sahip bir teknik eleman bulunacaktır.
10) Yüklenici firma, çalıştırdığı personelin öğrenim durumlarını, firmadaki görevi ve en son dönemi kapsayan işçi sigorta bildirimlerini idareye verecektir.
11) Yüklenici firma asansörlerin bakımını Asansör Bakım ve İşletme Yönetmenliğine uygun olarak yapacak olup, can ve mal güvenliği yönünden asansörün risk taşıması durumunda bina sorumlusunu yazılı olarak bilgilendirecektir. Bilgilendirme yapıldıktan sonra bina sorumlusu, asansörü uygun hale getirilmesini sağlayacaktır.
12)Asansörde meydana gelen teknik sorunlardan dolayı oluşacak kaza ve cezai müeyyidelerden Yüklenici Firma sorumludur. İdare oluşacak ceza ve müeyyideleri aynen firmaya yansıtacaktır.
13) Teklif veren firmanın elektrik mühendisi veya makine mühendisi ünvanlı yetkili teknik elemanlardan en az birini ve `asansör işletme, bakım ve periyodik kontrol yönetmeliğine uygun gerekli belgeleri (hizmet yeterlilik belgesi) bulunduracaktır.
14 ) Yüklenici firma tarafından, asansörlerin arızalanması ve kabinin kat arasında kalması halinde acil kurtarma tertibatının devreye girmemesi gibi durumlarda kabin içinde mahzur kalanlar varsa en geç 1 (bir) saat içerisinde müdahale edilmesi gerekmektedir.
15) Asansörlerden birinin arızalanması halinde, yüklenici firmaya telefon ile haber verildikten sonra en
geç 24 (yirmidört) saat içerisinde arızaya müdahale edilecekTİR.
16) Yedek parça ihtiyacı bulunmaması halinde 12 saat içerisinde arıza giderilecektir.
17) Aylık bakım formları birimlerde görevli teknik elemanlar ve yüklenici firma teknik elemanı tarafından imzalanarak dosyasına eklenecektir. Bakım formları eksik olan asansörlerin ücreti ödenmeyecektir.
18) Asansörlerden birinde insan kaldığının ihbarının yapılması üzerine 24 (yirmi dört ) saatlik süre aciliyet kazanacak ve olaya anında müdahale edilecektir.
19) Yüklenici firma, kullanıcı hatası haricinde en az üç defa aynı arızadan dolayı hizmet dışı kalan asansöre kalıcı çözüm getirememesi halinde sözleşme fesh edilecektir.
20) 8 adet 2000kg, 4 adet 400kg, 2 adet 100kg, 1 adet 800kg olmak üzere toplam 15 adet asansörü kapsamaktadır.
CEZAİ HÜKÜMLER
a) Arıza bildiriminin ardından 15. maddede belirtilen süreler içerisinde asansöre ilk müdahale yapılarak arızanın nedeni tespit edilecektir. Belirtilen sürenin aşılması durumunda her saat için ilgili asansörün periyodik bakım/onarım sözleşme bedelinin %0,2(binde ikisi) oranında kesilecek ceza, firmanın ilgili dönemindeki tahakkukundan kesilecektir.
b) 16. maddedeki süreler aşıldığı halde cihaz çalışmıyorsa, gecikilen her gün,
aykırılık olarak değerlendirilecek ve ilgili asansörün periyodik bakım/onarım sözleşme
bedelinin %2 si (yüzde ikisi) tutarında ceza uygulanarak istihkakından kesilecektir.
c) Periyodik bakımlarının yapılmaması aykırılık olarak tanımlanmak üzere, ilgili
asansörün periyodik bakım/onarım sözleşme bedelinin %2 si (yüzde ikisi) tutarında ceza
uygulanarak istihkakından kesilecektir.
d) Şartnamedeki diğer maddelerin eksik olarak yerine getirilmesi durumu aykırılık olarak
tanımlanmak üzere, ilgili cihazın periyodik bakım/onarım sözleşme bedelinin %2(yüzde ikisi)
oranında ceza uygulanacak, firmanın ilgili dönemindeki istihkakından kesilecektir.
e) İdare tarafından kesilecek cezanın toplam tutarı, hiçbir durumda, sözleşme bedelinin
% 20 sini (yüzde yirmi) geçmeyecektir
ONARIM KAPSAMI
Parça değişimi gerektiren arızalarda idareye bilgi verilecek olup ilgili parça idare tarafından temin edilecektir. İdarenin onayı alındıktan sonra; parçanın montajı ve sistemin çalışır hale getirilmesinden bakım firmasının sorumlu olacaktır. Aşağıdaki maddelerde belirtilen parça değişimleri bu kapsamda değerlendirilmelidir.
a) Makine tahrik kasnağının halat (v) kanalları aşınmış, halat çaplarının büyük bölümü kasnağın ana gövdesine gömülmüş olup asansör (makine) durduğunda halatlar kasnağın üzerinde bir müddet kaymaya devam ediyorsa tahrik kasnağı yerinden sökülüp tornaya verilerek tamir edilmelidir. Tamiri mümkün değil ise tamamı değiştirilmelidir.
b) Bakım esnasında fleksıbıl kablonun eskimiş olduğu tespit edilirse değiştirilmelidir.
c) Revizyon kutusu fonksiyonları kontrol edilmeli değiştirilmesi gerekiyor ise, değiştirilmelidir.
d) Kontaktör kontaklarından değişebilen tipteki kontaktörlerin kontağı tedarik edilerek değiştirilmelidir.
e) Makine fren balataları bitmiş ise, fren balataları yerinden sökülerek tamir ettirilerek, hizmetin devamı sağlanmalıdır, balata ve değişim ücreti talep edilmeyecektir.
f) Kat ve kabin buton yerlerindeki çağrı butonlarından bir tanesi veya birkaçı bozulmuş veya hasar görmüş ise buton ve değişim ücreti talep etmeksizin değiştirilmelidir.
g) Makine dairesi ve kuyu aydınlatma lambalarının ampullerinden arızalı olanları değiştirilmelidir.
h) Ana kumanda kartı, arızalanmış veya bozulmuş olan, stop, alarm, interkom, aşırı yük, akü şarj kartı, otomatik kapı kartı gibi küçük ebatlı kartların tamir ve değişimleri ücretsiz olarak yapılmalıdır.
i) Kabin ve karşı ağırlık paten ve paten bloklarından aşınmış ve kırılmış olanlar değiştirilmelidir.
j) Kabin ve katlardaki buton yerlerin içerisinde bulunan digital servis dışı, meşgul, çağrı butonu, istikamet oklarında bulunan küçük voltajlı ampuller ücretsiz değiştirilmelidir.
k) Yarım otomatik kapılı asansörlerde yıpranmış veya eskimiş diktatörler değiştirilmelidir.
1) Yarım otomatik kapılı asansörlerde yıpranmış veya eskimiş olan kilitler değiştirilmelidir.
m) Tam otomatik kapılı asansörlerde, mekanizma makaralarından, kırılmış veya eskimiş olanlar değiştirilmelidir.
n) Motor fanlarından yanmış veya bozulmuş olan tanlar değiştirilmelidir.
o) Kabin zemin döşemelerindeki yıpranmalar, karşı ağırlıklarda herhangi bir sorun yaşatmayacak şekilde idare elemanları ile koordinasyon halinde değiştirilmelidir.
NOT: Asansör monte eden veya yetkili servis belgesi bulunması gerekmektedir.
Adres: Erdoğan Akdağ Kampüsü Atatürk Yolu 7. Km YOZGAT Ayrıntılı Bilgi İçin İrtibat: Salih SAVAŞ
Tel : 0354 217 10 70 Fax : 0354 217 10 72 Web:http://www.bozok.edu.tr
E-Posta:hastane.dogrudantemin@yobu.edu.tr
23.07.2025 10:41